Bol kalamalı LRF av raporu

Dün gece (27 ağustos 2017) hava durumunu, rüzgar durumunu kontrol ettikten sonra akşam üzeri yola koyuldum. Geçen avda tanıştığım Erhan hocam da oralardaydı… Oltamı açar açmaz yeni aldığım Maria Jig 3 gramı suyla buluşturdum. Makineye sarılı kendo ip nasıl olduysa kopmuş. Attığım jigin ardından bakakaldım. İlk atışta patlamasına mı üzüleyim misinanın nasıl koptuğuna mı şaşırayım…

Neyse yeni takımı bağladık. Sufix 0,20 mm FC leader 0,074mm kendo ip ile ava devam dedim. Bir iki atış yaptıktan sonra jighead bir yere takıldı. Jig üstüne jighead de kaybetmek hiç hoş olmadı demiştim. Sonra zorlarken kurtardım. Jighead gelirken yosun çekiyorum galiba derken bir de baktım Maria Jig, jigheade takılmış geri geliyor. Sanırım uğraşsam başaramam… Neyse sonra yine devam ettim ava 2 gr Jighead üzerine Gulp motor oil taktım ve bir köşeden başlayıp tüm sahili geze geze av yapmaya başladım. 50 atışı geçtim hala yok derken bir balık kandırmayı başardım.

Mırmırı yakaladıktan sonra ava biraz mola verdim. Aynı yerden ilk balığı aldığımda 10-15 dakika bölgenin durulmasını beklerim genellikle… Sonra biraz denedikten sonra bölge değiştirip ava devam ettim. Az ileride LRF yapan üç oltacı daha vardı. Erhan hoca da az ilerisinde av yapıyordu. Aralarındaki boşlukta da ben biraz olta atayım dedim. O sıra yeni tanıştığım Uğur hoca da bir balık yakalamıştı. Kepçesiz olduğundan ilerideki suya inen merdivenlerden birimiz inerek balığı elle aldık (Kepçe Şart).

Güzel boyda bir eşkina yakaladı. Biraz sonra bir de mırmır peşpeşe gelmişlerdi. Güzel bir balık daha oltaya bindirmeyi başarsa da kaçırdı malesef.

Sonra uzun bir süre Erhan hoca, Uğur hoca ve ben suyu dövsek de birşey yakalayamadık. Bu sırada minik bir iskorpit de teselli olsun diye oltama bindi. Onu da hızlıca fotoğraflayıp suya saldık…

Ben av yeri değiştirmeyi ve silikonları değiştirmeyi çok sevdiğimden bir taraftan farklı silikonlar renkler denemeye devam ediyordum. Sonra birlikte av yerimizi değiştirmeye karar verdik ki yine çok güzel bir eşkina daha kandırmayı başardı. Kıyıya kadar çekti tam kıyıya alıyorduk ki iğneyi ağzından çıkarmayı başardı. Sonra biraz daha olta attıktan sonra saatin geç olmasından dolayı toparlandık ve avı sonlandırdık.

Uğur hocamın yakaladığı balıklar

Silikon: Mebaru Pembe silikon

Rastgelsin…

Comments (3)

1. Merhabalar üstadım…Ben bir süredir Favorite Whitebird 1-7gr kullanıyorum fakat bana biraz fazla yumuşak gelmeye başladığı için bir üst segmente çıkmak istiyorum.Bana biraz daha sert aksiyonu olan,erimi de iyi olan bir set tavsiye edebilir misiniz?Teşekkür ediyorum şimdiden,iyi çalışmalar dlerim…

1. benim de kullandığım nomura hiro street bakabilirsiniz. Okuma rtx 2-12 gr denedim geçenlerde, o da sert bir kamıştı. Ama tavsiyem, av marketine gidip orada kamışı elinize alıp inceleyip alın.