LRF ile Palamut Avı 29 Eylül Av Raporu

Evde yine kurtlanmaya başlayınca dayanamayıp erkenden merada aldım soluğu. Normalde 4 arkadaş sözleştik, 19.00 gibi gidecektik. Fakat evde balık tutmayı bekleyeceğime erkenden ineyim meraya dedim. 17.00da çıktım evden. Hem gündüz jiglerle zargana da yapar dedim. Kafamda çeşit çeşit şeyler kura kura merayı buldum. Hava hafif dalgalıydı. Kestane karası fırtına sonrası balık afallamış bazı levrekler vurgun yercesine su yüzeyinden kepçe ile aldıklarını bile duymuştum. Hatta bir gün öncesi yan yatmış bir eşkina gördüm silikonu attım fakat gelmeyince ölü mü diye sırtına jigheadi değdirince kaçıp taşın altına girmişti. Yani kısacası deniz beklenmedik olaylara çok açıktı.
Zaten erken de geldim bu dalgalı havada zargana nasıl olcak diye kendime kıza kıza oltayı açtım. Ne vardı da ekiple gelmedin Alper diye diye oltayı atmaya yeltenirken oynak gördüm. 30 metrelerdeydi. Ama büyük bir oynaktı. 3 gr blueblue jigi attım. Meğer 30 metreden fazlaymış 3 gr jig yetişmedi. Ama orası kesin zargana oynağıydı yetiştirip almam lazımdı. 6 gramı taktım. Oynağa yakın yere düştü. Düşer düşmez makineyi kapattım ve boşluğu alınca bir kez kamışla yukarı sert kaldırdım. Kaldırmamla yani aksiyona başlamadan kalama almaya başladı. Normalde 0.13 mm fc kullanırdım ama bir gece önce leader kopunca 0.17 mm leader elime gelmişti ve onu yapmıştım. Tek güvencem oydu. Yalnız balık bindi binmesine de zargana değildi bu. Ne su üstü yapıyor ne de duraksıyor. Kalama aldıkça alıyordu. Bir de inadına dibe dibe gittikçe çekmek zulüm olmaya başlamıştı. Heh dedim kolyoz tuttum. İrice kolyoz… Sonra yolda uskumrudur dedim ama ikisi de böyle basanını hiç görmemiştim. Bir yandan da aksiyon kameramı açmaya çalıştıkça kendini kapatıyor. Kamışa adapte olmam lazımken kamera da bipleyip kapanıyor. Kaçacak diye diye kıyıya getirdiğimde ne göreyim: Sabahın köründe günlerce peşine koşup spin takımlarıyla sabah suyunda kovaladığım balık palamut bey 🙂
Kameranın bluetoothunu açık bırakmışım şarjı bitmiş. O bana bipledikçe ben de ona bipliyordum. Sonra fark ettim ama büyük pişman oldum. Neyse, palamutu çok şükür kıyıya çıkarttım. Asisti ağzına almış üçlüyü de yanına takılmış. Eğer komple yutsaydı o dişler bu jigi affetmezdi.
Jigin fotoğrafını da şuraya atayım: Bu arada bu jig bana uğurlu geldi galiba 🙂
Üçlü iğnelerden birini balıktan çıkarmaya çalışırken ben kırdım diğeri de açılmış. Ağzındaki ise sağlamdı. Balık kıyıda nasıl titriyorsa benim de ellerim öyle titredi diyebilirim. Zarganaya atarken şansın böylesi…
Kameradaki hatama çok kızdım bir hışımla çıkarıp arabaya fırlattım. Sonra döndüm istavrit avına. Çapariciler üçlü beşli alıyorlardı. Bu arada benim minnoş yoğurt kovam da palamutu polislerin arabaya suçluyu soktuğu gibi kafasından basıp soktuğumdan dolmuştu.
Çapariciler iki kilogram kadar balık almışlar ben de yeni gidiyordum yanlarına. Üçlü üçlü çekerken ben de tek tek alıyordum yalnız boylar ufaktı. Yada palamutun heyecanıyla vuruşlar tatmin etmiyordu. Biraz muhabbet biraz sohbet derken biraz biraz almaya başladım ve bizim ekip geldi. Balığı gören kendi tutmuş kadar heyecanlı ve sevinçliydi. Tabi bu balığı kola ile ıslattık hemen.
Ve ava devam ettik. Akıntı başladı. Dere gibi akmaya başladı. Önümüz de derin olduğundan 1 gr jighead kurtarmıyordu. 4 gr gezer kurşunu sonra klipsi sonra da 1 gr jigheadi takıp bıraktım en dibe. Turuncu baby sardine ve fish fry silikonlar çok başarılıydı. Hele ki bulduğum yeni bkk iğnelerle silikon da kaymıyor her seferinde yeni silikon takmıyordum. İspari de olmayınca bir silikonla epeyice balık alıyorduk. Dipten iri istavritleri aldım ve akşam gün battıktan sonra o küçükler ortadan kayboldular. Boylar daha güzel ve tutması daha zevkli hale gelmişti. Balığın dibe girmesinden dolayı da gezer kurşun olayını yaptık mecburen. 66 parça istavrit ve 1 palamutla avımı sonlandırdım. Unutmayacağım bir gün oldu kesinlikle. Bu arada bkk iğnelerle cheburashka kurşunları birleştirip muazzam bir verim aldım. Sezon bitmeye yakın muhteşem bir iğne buldum ve balık dökmeler iğneden çıkmalar %70-80 azaldığı gibi çentikli iğne olduğundan silikon kaydırma olayı da bitti ve bir taraftan silikon düşme çıkma gibi olaylar da ortadan kalktı. 5iğneye 30 lira verirken şimdi 16tl 12 li kurşun ve 14 tl bkk 10 iğne ile yani 30 tlye 10 jighead yapıyorum ve verimleri de çok çok daha iyi. Hatta şimdiye kadar böyle jighead kullanmadım diyebilirim. En yakında bu konuda da sizlere ya bir yazı yada bir video ile ayrıntılı bilgi paylaşacağım. Hem de istediğiniz ağırlıktan en kaliteli iğneyi kullanıp istediğiniz gibi av yapabileceksiniz.
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın hoşçakalın…
Metreyi temin etmek isteyen arkadaşlar da aşağıdaki linkten alabilirler.