Mırmırları da Jige Alıştırdık

Merhaba sevgili dostlar, 14 temmuzu 15’ine bağlayan gece için av yapmak üzere yine balıkçı dostlarla ani bir kararla erkenden de yola çıktık. 18.00 gibi meraya Erhan hoca ile birlikte geldik. Bu arada sabahtan 16.00’a kadar yağmur yağmasından dolayı endişeli bir şekilde ava gittik. Durum böyle olunca yağmurluklar ayakta botlar… Hatta ne olur ne olmaz diye kova da almadım ki arabaya kaçması kolay olsun 🙂

Tahminimce sabahtan beri yağan sağanak, denizin içini de bulandırdı ve denizin dibindeki o minik kurtçuklar da ortaya çıkınca balık agresifleşip yemlerimize atlamaya başladı. Bir gün önce de çok durgun bir su vardı ve yine blueblue markasının 3 gramlık jigleri ile sert kısa aksiyonlarla çok sığ olan suda yosunlara takmadan çekmeye çalışarak atış yaparak Erhan hocamla birlikte birer mırmırı kandırmayı başarmıştım.

Yeni bir ava geldik ve 18.00 gibi çok hafif çiseleyen yağmurla birlikte oltaları açıp atmaya başladık ki daha ikinci atışımda Cansun abi de bize yetişti. Ava henüz gündüz olmasından dolayı da jiglerle başladık. Mikro jigler çok iyi erim mesafelerine ulaştığından daha fazla alanı da taradığından bir de gündüz jigging avcılığının daha verimli olabileceğini düşündüğümüzden jiglerle başladık. Bir kaç atçek yaptıktan sonra sırayla birer tane mırmır kandırmayı ve kepçelemeyi başardık. Benim mırmırdan sonra Yüksel abi, Emre ve Erdem abi de bize yetiştiler ve ava katıldılar.

Bizden sonra jigle Yüksel abi bir tane leader düğümünden koparttırsa da ilerleyen saatlerde o istavrit yokluğunda bile bir sürü istavrit tutmayı başardı.

Bir mırmır da bizden uzakta iken oltasına bindirmeyi başarsa da kepçesizliğin azizliğine uğrayıp balığı sudan çıkaramadı.

Yüksel abiye ait av sonu karesi

Emre abi de Erhan hocanın balığını kepçelerken çektiğimiz videoyu izleyip ne güzel basıyor diyordu ki kendi oltasına da bu güzellik rastgeldi…

Erhan hocamla birlikte geldiğimiz avda biz oltalarımızı topladık ve arabamıza binip geri dönüyorduk ki telefon çaldı. Alper kepçe lazım bu çok büyük… Erdem abi çok güzel boyda bir eşkina kandırmayı başarmış ve kepçesiz alınma ihtimali çok düşüktü. Kepçe de bizde biz de çoktan çıktığımızdan sonucu merakla bekliyordum. Yarım saat kadar balığı en yakındaki merdivenlere kadar gezdirmişler. Sonra da merdivenden almayı başarmışlar… Kepçesizlik bir balığa mal olsa da ikincisi de kaçabilirdi…

Erhan hocam ve ben de birer mırmır kandırdık ve ben bir kaç ufaklık daha kandırıp 23.00’dan sonra süre bitmesine oynayan futbolcular gibi gittim kahve aldım ve olta atanlarla sohbet ettim:)

Bu arada Cansun abi de bu seferlik balık kandıramasa da inanıyorum ki o da çok güzel avlara imzasını atacaktır. Bizim videolarımızı ve fotoğraflarımızı çektiği için de ayrıca teşekkür ederim…

Son olarak da benim ve Erhan hocamın balıklarını paylaşarak avı raporunu sonlandırıyorum…

Av boyunca farklı jigler denenmiş olup pembe ağırlıklı renklerin mırmırda daha etkili olduğunu gözlemledik. Bir de diğer balıklarda isomenin her renginde verim alınmıştır. Yüksel abi sudan çıkaramadığı balığı gulp turuncu ile alırken ben de bir taneyi Gulp Motor oil ile kaçırdım. Eğer meranızda büyük trofeler varsa iğnesi kalın jigheadler tercih etmeye dikkat edin.

Sonraki avlarımızda görüşmek üzere…