Amatörlüğün hazin sonucu

Cumartesi günü havayı da güzel bulduk ve av arkadaşımla birlikte akşam üzeri balığa gitmeye ve biraz antrenman yapmaya karar verdik. Her zaman olduğu gibi ilerleyerek av yapacaktık.

Meramıza gittiğimizde su yine berrak ve hava hafif yağışlı ama ılık ve durgun bir hava vardı. Kıyıdan oltamı atıp hafif hareketlerle çekmeye başladım. Yer değiştirdikten sonra, bir kaç atış yaptım ve jighead her avda olduğu gibi dibe takıldı. Genellikle dip balığına olta atıyorsanız bir kaç tane jighead o merada kalır. Kamış ile hafifçe çektirdim. Jighead hala gelmeyince sertçe vuruşla ve kamıştan da güç alarak çektim. Kamışımın u olduğunu çıt sesini duyduğumda anladım. Durumu anladığımda iş işten geçmişti. Maalesef kamışımı çok fazla mukavemete maruz bırakıp Savagear 0.5-7 gr kamışı amatörlüğüme kurban verdim. Halbuki kamıştan zorlamak yerine makine ile çekmek yada kamışın en ucundan misinayı tutarak çekmek kamışımın kırılmamasını sağlardı.
img_1434img_1459 img_1458
Amatör hatalarımızın nelere mal olacağını düşünerek yapmanızı ve kamışların ne kadar fiyatı olursa olsun, kırılacağını unutmayalım.
Avımıza tek kamış ile Favorite White Bird 0.5-5gr ile devam ettik. Bu oltada da kez mırmır bindirmeyi başarsam da kıyılarken misinanın klips ile bağladığım düğümün atmasından dolayı balığımızdan da olduk. Sonrasında biraz moral bozukluğu ile başka meralara doğru yola çıktık. Bir kaç mera gezdik ve tek LRF oltası bendeydi. Bir kaç tane istavrit tutup boylarının küçük olmasından dolayı geri bıraktım. Balık için kısır bir geceydi. Malesef üstüne bir de kamış aksiliği eklenince eve hem kova boş hem de kırık kamış ile geri döndük.